Şirket Kurduktan Sonra Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Şirket Kurduktan Sonra Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Şirket Kurduktan Sonra Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Şirketinizi kurduktan sonra ilk 30 Günde Neler Yapmanız Gerekli ?

Şirketiniz kuruldu peki sonra ? Şimdi ne yapacaksınız ?

  • Mesela bankada hesap mı açacaksınız? Peki şirket olarak bankada hesap açmak için neler gerekli ?

  • Mesela kağıt fatura değil mail ortamında fatura kesip dijital ortamda göndermek istiyorsunuz ama nasıl ?

  • Giderleriniz için fiş olur mu yoksa fatura mı ?

  • Kime, neyi soracaksınız ?

  • Hangi bilgi ve belgeler sizde duracak hangileri mali müşavirinizde ?

gibi onlarca soru aklınızda olabilir.

Biliyorum belirsizlik kaygınızı artırıyor ama merak etmeyin, inanın karışık bir konu yok, ilk 30 günde yaptıklarınızı daha sonraki aylarda tekrarlamanız yeterli.

2024 Yılı Düzenlemeleri ışığında şahıs firmaları için kuruluş sonrası yol haritası sunumu için bize mail gönderebilirsiniz.

Aşağıda sırası ile size yazmaya çalıştım. Aklınıza takılanlar olur ise müşavirlik firmanıza sorabilirsiniz.

20 yıldır şirketi olan bazı kişilerin temel vergi muhasebe bilgilerine sahip olmadığını zaman zaman gözlemliyorum. Burada müşavirlik firması tarafından bilginin paylaşılmaması ve firma sahipleri tarafından da vergi konusunun tamamen outsource edilmesi neden oluyor ama artık dönem bu şekilde bir dönem değil şüphesiz. Bu nedenle işiniz ile ilgili detaylar hakkında sonuna kadar bilgi istemeniz veya aklınıza yatmayan şeyleri sormanız ayıp veya rahatsız edici bir şey değil.

1-Vergi dairesinden yoklamaya gelinmesi (Home ofis’e yoklama tutulurken, boş dükkan ve işyeri olunca anlamsız bir zorluk çıkarma olabiliyor, en azından bir iki mobilya olsun arkadaşlar)

2-Vergi Levhanızın oluşturulması ve internet vergi dairesi/e-tebligat şifresi alınması. 15 gün içinde ( Mali müşavirlik firmanız size gönderecek)

3-İmza Sirküleri/ Beyannamenizin çıkarılması-Zorunlu değil !!(Mali müşavirlik firmanız çalışanları ile beraber notere gidip çıkartabilirsiniz veya bu noktada mali müşavirlik firmanıza vekaletname de isterseniz verebilirsiniz)

Konu vergiler ise son dakikaya kadar beklemek çok mantıklı bir düşünce tarzı maalesef değil. Mali müşavirlik firması ile sürekli bir diyalog sürdürmeniz durumunda finansal tarafa daha fazla odaklanma imkanı yakalayarak son dakika sürprizlerinden uzak olursunuz.

Yani burada şunu demek istiyorum. Mali müşavirlik firmanız ile evraklarınızı erken paylaşıp kısa-orta ve uzun vadede ne kadar vergi ödeyeceğinizi sormayı unutmamanız gerekli.

4-Banka Hesaplarınızın açılması** ve internet bankacılığı şifrenizin alınması ( bankaya giderken vergi levhanız, ticaret sicil gazeteniz ve imza sirküleri/beyannameniz yanınızda olmalı )-Yurtdışından döviz olarak hesabınıza para gelecek ise masrafları sormanız gerekli. 90 usd kesildiğini gördüm !!-

Şahıs firmanız var ise bankada ayrıca hesap açmanıza gerek bulunmuyor. Mevcut hesaplarınız ile veya internet bankacılığından yeni bir hesap açabilirsiniz.

Şirket Sahipleri için Günlük Kontrol Listesi Örneği

5-Fatura Bastırılması** veya e-arşiv faturası kesecek iseniz gerekli başvuruların yapılması. Kağıt fatura ise kaşe de yaptırmanız gereklidir. Nasıl yapılıyor derseniz, mali müşavirlik firmanız sizi yönlendirecek. Kağıt fatura için bir matbaadan hizmet alabilirsiniz. Matbaa sizden vergi levhası ve yoklam fişi ister.

E-arşiv faturası düzenlemek maliyenin sisteminden ücretsiz gerçekleştirilebiliyor. 2022 Mart ayından itibaren 2000 TL üzeri faturaların kağıt ortamda düzenlenmesi mümkün değil.

6-Sabit Dosyanızın oluşturulması** ( Bu dosya içinde kuruluş ticaret sicil gazeteniz, imza sirküleri ve Patent, Marka Tescil, Logo, Kurumsal Kimlik ile bilgi ve belgeleriniz bulunması en azından gerekli )

7-Sözleşme Dosyanızın oluşturulması** ( Hizmet vereceğiniz firma ile sözleşme yaptıysanız bu sözleşme, kira sözleşmeniz ve mali müşavirlik firması veya avukat ile sözleşme yaptıysanız bu sözleşmeler, araç kiralama sözleşmesi varsa bu tip sözleşmeler ayrı bir dosyada dursun arkadaşlar)

Şirket Sahipleri için Haftalık Kontrol Listesi Örneği

8-Muhasebe Dosyanızın oluşturulması ( Gelir faturalarınız, gider faturalarınız, banka ekstreleriniz vb.)-Daha önce adınıza olan domain, hosting, program lisansı v.b. giderleri de şirket adına revize etmeyi de unutmayın. Giderlerinizi en az 5 sene saklamanız gerekli.

Gider ve Gelirinizi excele veya ön muhasebe programına girilmesi önemli. Muhasebenizdeki rakamların sizin için gerçekten faydalı olacak ve kullanabileceğiniz yol gösterici tavsiyelere dönüşebilmesi ancak gelir ve gider evraklarınızı özenli tutmanız durumunda söz konusu olabilir.

Bu Şekilde Bir Bütçe Şablonu Üzerinden Mali Durumunuzu Takip Edebilirsiniz.

9-Mali Müşavirlik firmanızın** talep ettiği süre içinde evraklarınızı hazırlamak ve ulaştırmak (Dosya paylaşımı ,mail gönderilmesi, ön muhasebe programına erişim vb. de olabilir ) Hangi evraklar diyorsanız; gelir ve gider faturaları, banka ekstreleri, fişler, dekontlar(OGS-HGS), makbuzlar gibi. Düzenli olmanız önemli , o ayın evrağı o ay mutlaka mali müşavirinize ulaşsın.

  • Limited veya anonim şirkete sahip iseniz şirket adına araç var ise bu aracın ruhsat fotokopisi de dosyalarınızda durabilir.

Sonuç olarak muhasebe süreçleri her ay tekrarlanan rutin faaliyetlerden oluşuyor. Kontrol listeleri ile bu süreçleri hatasız hale getirmeniz mümkün.

Bundan sonraki yazılarımda sizler ile basit ve uygulaması kolay kontrol listeleri de paylaşacağım.

Görüşmek üzere

Arkadaşlar bu arada biz önemli konuları, ödeme son günlerini vb. şeyleri mailchimp/beehiiv üzerinden listedekilere mail atıyoruz.

İsterseniz bize mail gönderirseniz sizi de o listeye ekleriz veya aşağıdaki bağlantıdan kendiniz de kayıt olabilirsiniz.

Özmen Mali Müşavirlik