Kendi Evimi Home Ofis olarak kullanabilir miyim?
Home ofis şahıs şirketi kurma maliyeti nedir?
Bir süredir şirketinizin adresi bir sanal ofis firmasında bulunuyor. Sadece yasal adres hizmeti alıyorsunuz.
Acaba evimi adres göstersem daha mı iyi olur diye aklınıza takılıyor ise isterseniz gelin beraber hesaplayalım.
Sanal Ofis Firmasına aylık olarak 250 TL + KDV ödediğinizi farz edelim.
1.Seçenek- Tapusu Size Ait Olan Ev
Eğer şirketinizin adresini tapusu size ait olan eve taşıyacaksanız bir stopaj maliyeti olmayacağı için yukarıda belirtilen 250 TL+ KDV tutarı ödemenize gerek kalmıyor.
Ayrıca evi kredi ile aldıysanız, ilk yıl hariç diğer yıllarda kredi faiz maliyetleriniz gider olarak dikkate alınabiliyor.
2.Seçenek- Kiraladığınız Ev
Şirketinizin adresini kiraladığınız eve taşırsanız, hesaplama şu şekilde;
Örnek olarak evinizin kirası 3500 TL olarak düşünelim.
Net Kira 3.500 TL
Brüt Kira 4.375 TL (3500/0,80)
Stopaj 875 TL ( Aylık ek vergi maliyeti )
Sanal ofis için cebinizden 295 TL çıkarken evinizi işyeri olarak gösterdiğiniz için 875 TL çıkıyor.
Bu noktada şu sorunun aklınıza gelmesi çok normal; ama ben evimi adres gösterdiğimde daha fazla gider gösterebiliyorum ve bu sayede daha az gelir vergisi ödemem gerekli değil mi ?
Evet öyle.
Limited veya anonim şirketler için ayda 10.000 TL gelir ve başka gideriniz olmadığını farz ettiğimizde ay bazında size faydası 907,50 TL.
Ay bazında Gelir vergisinde 907,50 TL az ödemek için Muhtasarda 875 TL ödemek zorunda kalıyorsunuz. Rakam ve diğer giderlerde eklendiğinde farklı sonuçlar çıksa da aslında gelmek istediğim nokta; o kadar da fark etmediği
3.Seçenek-Ailenize ait Evi İşyeri Göstermek
Tapusu babanıza veya annenize ait evi işyeri olarak gösterirseniz şöyle bir detay var. Bizim vergi kanunlarımıza göre çocuğunuza bedelsiz ev kullanımına bırakabilirsiniz ama işyeri verirseniz, emsal kira bedelinden kira geliri beyan etmeniz gerekli.
Yani babanıza kira ödemeseniz de onun vergi ödemesi söz konusu olabilir.
4.Seçenek- Kiraladığınız evin bir odasını adres göstermek
Bu konuda mümkün ancak ev sahibinize bilgi vermeniz gerekiyor. Bu durumda da evinize ait giderlerin kullanımında da oranlama yapılması gerekmektedir.
5-Hangi Harcamalar Home Ofis için Geçerli Olur ?
Home ofiste kullandığınız elektrik, su, doğalgaz, telefon, internet gibi genel giderlere ait giderlerinin abonelikleri vergi mükellefinin üzerine olması durumunda %50’sinin gider olarak dikkate alınabilecektir.
Home Ofiste faaliyet alanı ile ilgili olarak kullanılan bilgisayar, yazıcı, fotokopi makinesi, gibi demirbaşların ve bunlara ait sarf malzemelerin tamamı gider olarak yazılabilir.
Sonuç olarak; eğer şahıs şirketine sahipseniz yıl içinde gelir vergilerinizi hep gelir ve gideriniz arasındaki farkın % 15 i üzerinden ödüyor, sene bittikten sonra Mart ve Temmuz aylarında fark gelir vergisini ödüyorsunuz.
Gelmek istediğim nokta şu; kiraladığınız evi adres gösterdiğinizde ödenecek gelir verginizi azaltma yönünde faydası daha uzun vadede ancak stopaj olarak “zararı veya nakit çıkışı” daha kısa vadede gerçekleşmektedir. Bu hususu göz önüne alıp kararınızı vermenizi öneririm. Yani Ali Veli mi Veli Ali mi gibi bir konu
Ek olarak; sanal ofis tercih edecekseniz 2 sene sonra sanal ofis firmasından adresimiz değişti diye bildirim yaparlarsa sizin şirket türünüz anonim veya limited ise onlar adres değiştirdi diye siz ticaret odasında, noterde masraf yapmak zorundasınız. O yüzden tercih edeceğiniz sanal ofis firmasının kurumsal olması adres ikide bir değiştirmemesi bu anlamda önemli.
Görüşmek üzere
Arkadaşlar bu arada biz önemli konuları, ödeme son günlerini vb. şeyleri mailchimp üzerinden listedekilere mail atıyoruz.
İsterseniz bize mail gönderirseniz sizi de o listeye ekleriz veya sayfanın altındaki forma mail adresinizi de yazabilirsiniz.