Çalıştığım Yabancı Firma Mukimlik Belgesi İstiyor. Nasıl Alacağım ?
Mukimlik belgesi Nasıl Alınır?-Tax Residency Certificate Nasıl Alınır?
Karşı firmaya Vergi Levhası Göndermeniz Yeterli Değil. Residency certificate istiyorlar, ikisi ayrı şey
Zaman zaman Türkiye’den yurt dışına remote olarak hizmet verdiğiniz firma sizden “vergi yükümlülüklerinizi ülkenizde yerine getirdiğinizi gösteren” vergi mukimliği belgesi/ Tax Residency Certificate gibi bir belge isteyebiliyor.
Bu belge alınmadığı takdirde yurt dışı firmanın yapacağı vergi kesintisi daha yüksek olabiliyor.
Genelde gördüğüm bu belgeyi yurtdışına çalışan arkadaşlardan, daha çok start-uplar ile çalışanlar ile değil de kurumsal, global firmalara çalışan arkadaşlardan talep edildiğini görüyorum.
Bu dönem çok sorulduğu için nasıl alınacağını ekran görüntüleri ile yazmak istedim.
Evren Özmen-Cpa İstanbul - Mali Müşavir - Özmen Danışmanlık Mali Müşavirlik-Ataşehir | LinkedIn
We provide accounting and finance function outsourcing services to small and medium size companies, start-up, fast…linkedin.com
➡️ Remote olarak çalıştığım firma benden “neden” tax residency certificate istiyor?
Bu belgenin sizden istenme nedeni “yurt dışına çalıştığınız firmanın kendi ülkesindeki vergi yükümlülüklerini tam olarak yerine getirmesi için” dokümante edilme zorunluluğu
Peki Mukimlik Belgesini nasıl alacaksınız ?
1-Internet Vergi Dairesine Giriş
2-İnteraktif vergi dairesi ne giriş yaptıktan sonra İşlem Başlat / Vergi İşlemleri / Mukimlik belgesi kısmına giriş
3-Mukimlik Belgesi Başvuru Ekranı aşağıdaki şekilde karşınıza geliyor
4-Burada Karşınıza çıkan yerleri aşağıdaki şekilde dolduruyorsunuz.
Yurt dışından elde ettiğiniz kazancın türünü serbest meslek veya ticari kazanç olarak seçebilirsiniz.
Yurt dışından elde edeceğiniz gelirin hangi ülkeden geleceğini seçiyorsunuz.
Yurt dışından elde ettiğiniz veya edeceğiniz gelirin hangi yılları kapsadığını seçiyorsunuz
Yurt dışından elde edeceğiniz gelirin kimin tarafından gönderileceği. Yani çalıştığınız firmanın adını yazıyorsunuz.
Tarafınıza ödenecek veya ödenmiş tutarı ve para birimini yazıyorsunuz.
Sonrasında hemen mukimlik belgesini sistemden indiremiyorsunuz. Birkaç gün sonra bazen aynı gün bildirim geliyor. Bildirim geldiğinde mukimlik belgenizi alabilirsiniz.
Sonuç olarak; Türkiye mukimi olarak yurtdışından gelir elde ediyorsanız bir noktada mukimlik belgesi almanız gerekebilir.
O zaman bu yazının umarım size faydası olur :)
Son olarak eğer firmanız yok ve hesabınıza yurtdışındaki firmadan paralar gelmiş, siz de üzerine mukimlik belgesi isterseniz, “gelin beni vergisel olarak inceleyin demiş olursunuz” aklınızda olsun.
Başka bir yazıda da eğer yurt dışı firma burada sizden teminat olarak özel bir sigorta yaptırmanızı isterse ne şekilde ilerlemeniz gerektiğini yazacağım.
Görüşmek üzere 👋
Biz önemli konuları, ödeme son günlerini, hazırladığımız e-kitapçıkları vb. şeyleri mailchimp/beehiiv üzerinden listemizdekilere ve hizmet verdiğimiz mükelleflerimize mail gönderiyoruz.
İsterseniz bize mail gönderirseniz sizi de o listeye ekleriz veya sayfanın sonunda yer alan forma mail adresinizi de yazabilirsiniz.