E-deftere nasıl müracaat edilir?

E-deftere nasıl müracaat edilir?

E-deftere nasıl müracaat edilir?

Table of contents

e-Defter uygulamasına başvurmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

  1. Gerekli Sertifikaları Temin Edin:

    • Gerçek Kişiler: Elektronik imza (e-imza) veya mali mühür sahibi olmanız gerekmektedir.

    • Tüzel Kişiler: Mali mühür temin etmeniz gerekmektedir.

  2. Uyumlu Yazılım Seçimi:

    • e-Defter oluşturma, imzalama ve saklama işlemleri için Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından onaylanmış bir yazılım kullanmanız gerekmektedir. Uyumlu yazılımlar listesine buradan ulaşabilirsiniz.
  3. Başvuru Formunu Doldurun:

  4. Başvuruyu Onaylayın:

    • Formu doldurduktan sonra, mali mühür veya e-imza ile başvurunuzu onaylayın.
  5. Başvuru Durumunu Kontrol Edin:

    • Başvurunuzun durumunu bu sayfadan sorgulayabilirsiniz.

Başvurunuz onaylandıktan sonra, belirttiğiniz tarihten itibaren e-Defter uygulamasını kullanmaya başlayabilirsiniz. Başvuru sırasında dikkat edilmesi gereken bazı hususlar şunlardır:

  • Java 32 Bit Sürümü: Bilgisayarınızda Java 32 bit sürümünün yüklü olması gerekmektedir.

  • Sürücü Kurulumları: Elektronik imza veya mali mühür cihazınızın bilgisayarınızın işletim sistemine uygun sürücülerinin kurulu olması gerekmektedir.

  • Güvenlik Ayarları: Başvuru sırasında güvenlik uyarıları alırsanız, "Continue" veya "Allow" seçeneklerini seçiniz.

Detaylı bilgi ve destek için e-Defter Uygulaması resmi web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Başvuru ve Sorularınız ile ilgili bize ulaşabilirsiniz.

Özmen Mali Müşavirlik