Limited Şirket Kurmak İçin Yapılması Gerekenler
Limited Şirket Kurma Maliyeti 2024
Limited Şirket Kurma Maliyeti 2024
Bir iş kurmayı düşünüyorsanız veya halihazırda bir şahıs işletmeniz varsa ancak daha fazla vergisel veya 3.kişilere karşı koruma arıyorsanız, muhtemelen aklınızda sorular birikmeye başlıyor. Nasıl limited şirket kuracağınızı ve limited şirket kurmanın size ne kadara mal olacağını merak ediyorsunuzdur .
Küçük işletme sahipleri, işletmeleri için bir Limited şirket kurmanın önemli vergi avantajları ve esnek yönetim yapısı da dahil olmak üzere birçok faydasını görecektir. Bir Limited şirket kurmanın kesin maliyeti ve sürecini aşağıda bulabilirsiniz.
3 Şekilde Limited Şirket kurabilirsiniz.
1. Kendiniz limited şirket kurabilirsiniz: Bu, en ucuz acil seçeneğinizdir, ancak karmaşık evrak ve dosyalama prosedürlerinde sizi zorlayabilir. Sonrasında beyannamelerin unutulmaması için hızlıca müşavirlik firması ile anlaşılması gereklidir.
2. Bir mali müşavirlik firması ile çalışma
3. Bir avukatlık firması ile çalışma
Yukarıdakiler dışında sanal ofis veya e-fatura aracı firmaları ile şirket kurmanız durumunda hukuki ve mali yönden riske girmeniz olasıdır.
Çünkü şirket kurulurken yapılacak bir hata size vergisel avantajları kaybettirebilir de kazandırabilir de. Bazı örnekleri aşağıda bulabilirsiniz;
1-İnşaat firması olmamanıza rağmen inşaat yapmak satmak yazarsanız, katma değer vergisi ve kurumlar vergisinde yer alan taşınmaz satışları ile ilgili istisnalardan faydalanamazsınız.
2-Yurtdışına yazılım hizmeti satıyorsanız ve % 80 kurumlar vergisi avantajından faydalanmak istiyorsanız ana sözleşmeye bu metni yazmanız gerekli. Tebliğdeki şart bu !!
Limited Şirket Kuruluş Süreci 2024
Adım | İşlem | Anahtar Kelimeler |
1 | Karar Alma: Şirketin faaliyet alanı, ünvanı, ana sermayesi, müdürler ve ortaklar belirlenir. | Faaliyet alanı, ünvan, ana sermaye, müdür, ortak |
2 | Mali Müşavir ile İşbirliği: Resmi prosedürleri ve gerekli belgeleri mali müşavirle birlikte hazırlama. | Mali müşavir, resmi prosedürler, belgeler |
3 | MERSİS Üzerinden Başvuru: MERSİS üzerinden gerekli evraklarla başvuru yapma. | MERSİS, başvuru, evraklar |
4 | Vergi Kimlik Numarası: MERSİS sistemi tarafından şirkete vergi kimlik numarası atanması. | Vergi kimlik numarası |
5 | Ana Sözleşmenin Kabulü: Ana sözleşme, kurucular tarafından kabul edilir. | Ana sözleşme, kabul |
6 | Ticaret Sicil Müdürlüğüne Başvuru: Kurucular, Ticaret Sicil Müdürlüğü'ne giderek imza atarlar. | Ticaret Sicili, başvuru, imza |
7 | Belgelerin Alınması: Ticaret Sicili'nde yapılan işlemlerin ardından ana sözleşme, sicil tasdiknamesi ve şirket defterleri alınır. | Belgeler, ana sözleşme, sicil tasdiknamesi, şirket defterleri |
8 | Vergi Dairesi İşlemleri: Vergi dairesi ile iletişime geçilerek şirketin vergi işlemleri başlatılır. | Vergi dairesi, vergi işlemleri |
9 | Banka İşlemleri: Banka üzerinden yapılan sermaye blokesi kaldırılmıştır. | Banka, sermaye blokesi |
10 | Evrakların Toplanması: Şirket ortaklarına ait ikametgah belgesi, kira kontratı/tapu fotokopisi, MERSİS belgesi, Nace kodlu dilekçe vb. evraklar toplanır. | İkametgah belgesi, kira kontratı, MERSİS belgesi, Nace kodlu dilekçe |
11 | Kuruluş Bildirimi: Yabancı ortak varsa, şirket kuruluş bildirimi yapılır. | Kuruluş bildirimi, yabancı ortak |
12 | Hizmet Sözleşmesi: Mali müşavirle yapılan hizmet sözleşmesi. | Hizmet sözleşmesi, mali müşavir |
Özmen Mali Müşavirlik İletişim
Merkez Ofis
Deluxia Palace A-157-A 158 Teknik Yapı Batı Ataşehir-İstanbul
Operasyon Merkezi
Gold-TRC Plaza -Altay Çeşme Mah. İTO Hizmet Binası No:19 Kat-6 Maltepe-İstanbul
Mail adresimiz info@ozmconsultancy.com
İletişim numaralarımız
0216 510 59 19
0216 510 59 20
0216 352 29 61
0216 371 07 46
Mobil: 0 506 682 96 55