Otel Faturası Gider Yazılır mı?
Otel Faturası Gider Yazılır mı yoksa gider olarak kabul edilmez mi bu yazıda detaylı olarak bilgi vermeye çalışacağım.
Yaz aylarında veya uzun tatillerde mevsim etkisi nedeni ile vergi ile ilgili merak edilen konular değişebiliyor.
Eylül ayında daha çok okul, kırtasiye harcamaları sorulurken haziran ayından itibaren tatil, ulaşım harcamaları ve yaz stajyeri çalıştırma ile ilgili sorular artıyor.
Otel Faturaları ile ilgili olarak not aldığım bazı sorular aşağıdakiler;
Festivale gideceğim :) ama uzaktan çalıştığım şirket de aynı ülkede. Uçak biletlerimi ve konaklama harcamaları mı gider olarak kullanabilir miyim?
Sezonluk ev kiraladım. Yazın Bodrum’dan çalışacağım. Kira bedelini gider olarak gösterebilir miyim veya göstermek için ne yapmam lazım?
Tekne Kiraladım. Ancak teknedeyken de çalıştım. Kira bedeli ve yemekler için yaptığım harcamalar gider olarak kabul edilir mi?
Karavan aldım, kiraladım. Gezerek çalıştım. Benzin, karavan parkı, kiralama ücreti vb. gider olarak kabul edilir mi?
Bir hafta tatil için otele 250.000 TL ödedim. Gider olarak kullanabilir miyim? Bu süre içinde de yurtdışındaki firmaya uzaktan çalışmaya devam ettim.
Aslında bu sorularının tamamının cevabı benzer şekilde.
Keşke net olarak evet veya hayır denilebilse ama daha önce benzer konularda verilmiş özelgelere bakarak yorum yapmak mümkün.
Öncelikle temel kriterimiz şu;
İşle ilgili ve yapılan işin ehemmiyeti ve genişliği ile mütenasip seyahat ve ikamet giderleri Gelir vergisi kanununa göre kabul edilen harcamalardandır.
İş ile ilgili derken bir harcamanın tamamen iş ile ilgili olup, olmadığının kriteri nerede yazıyor derseniz. Subjektif maalesef.
03.11.2014 Tarihli Özelge
Soru:Ticari faaliyetiniz nedeniyle araştırmalar yapmak için yurtdışına çıktığınız ve bir takım harcamalar yaptığınız belirtilerek
**Cevap:Yurtdışında yapmış olduğunuz belirtilen şartları taşıyan genel gider niteliğindeki harcamalarınız ile seyahat maksadının gerektirdiği süreyle sınırlı olarak gerçekleştirilen işle ilgili ve yapılan işin ehemmiyeti ve genişliği ile mütenasip seyahat ve ikamet harcamalarınızın ticari kazancınızın tespitinde gider olarak dikkate alınması mümkün bulunmaktadır.
25.07.2013 Tarihli Özelge
- Pasaport, uçak bileti, yemek harcamalarının safi kazancın tespitinde gider olarak indirilebilmesi için gereken şartlar şunlardır.
Ticari kazancın elde edilmesi veya idamesi ile doğrudan ilgili olmalıdır.
Yapılan işin ehemmiyeti ve genişliği ile mütenasip olmalıdır.
Seyahat maksadının gerektirdiği süreyle sınırlı olmalıdır.
Demek ki bir vergi incelemesi olduğunda sizden yukarıdaki 3 madde kapsamında harcama yaptığınızı kanıtlayıcı bilgi ve belge isteyecekler.
Alkol harcaması gider olarak dikkate alınır mı?
Gelelim ev, tekne veya karavan kiralama konularına, inceleme elemanlarının bakış açısı eğer bir harcama o iş için zorunlu değil ise(zorunluluk kriteri) gider olarak kabul edilmez.
Ayrıca hem iş hem özel hayatı ilgilendiren bir harcama ise sadece iş için yapılmadığı için bu durumda da müfettişlerin bakış açısı maalesef pek sıcak değil.
Şirket adresinizi 3–4 aylığına kiraladığım yazlık olarak home ofis yapayım derseniz karşınıza stopaj denilen ek vergi çıkıyor. 50.000 TL aylık ödediğiniz ev için 12.500 TL de stopaj ödemeniz gerekir.
Mantıklı mı değil mi şirket türünüze ve içinde bulunduğunuz vergi dilimine göre karar verilmesi gerekli.
Görüşmek üzere👋
Biz önemli konuları, ödeme son günlerini, hazırladığımız e-kitapçıkları v.b şeyleri mailchimp/beehiiv üzerinden listemizdekilere ve hizmet verdiğimiz mükelleflerimize mail gönderiyoruz.
İsterseniz bize mail gönderirseniz sizi de o listeye ekleriz veyasayfanın sonunda yer alan formamail adresinizi de yazabilirsiniz.